close

自從我去due south上班之後,我的主廚老大 就一直在誇我........

有一次還大喊 eken is favor

 

還有一次

"

Today,when I started for work,the chief called me.
I had start worry about am I do something wrong?
Chief: Eken,this morning .
Me:yes?
Chief: when I came in the kitchen.that was amazing!you really did great job!beautiful! Thank you so much.
Me:=_=(I start consider ,am I heard something mistake)am I do something wrong?
Chief:no~~~you did great job⋯⋯⋯⋯(repeat again)

Me: Σ(゚д゚lll)thank you

When we close the finish time,there is a company come to ask me

Company:are you a cleaner before?
Me:you mean in Taiwan?

Company:yeah~

Me:no~(-_-)my job is quality assurance in pharmacy....pharmaceutical

Company:(°_°)
This company take the other company come to ask me again ,said
Company: what did you do in Taiwan ?

Me:..............(repeat again)

Conclusion :I had already live in Albany for one month, I still don't understand why people always said good job!because that is my job,I have responsibility to do best.even I feel I still not do good,they still said"good job,great".why they serious said thank you?people always ask "how are you?"I always think I should say good or bad or fine?which situation am I in? It is difficult to me to reply.Maybe that is different culture~or the truth is Taiwan is ghost island .hahaha

"

因為我很懶  我是直接複製我po在fb的發言

 

他一天到晚誇我   我覺得有點困擾...因為另外兩個法國人不爽在心裡 我知道....他們是變著法的欺負我

 

但這一兩天有逐漸緩和的趨勢...我跟法國男竟然會一起回家~~真的是太不可思議的

 

本來他還會冷嘲熱諷我動作慢

 

然後昨天 主廚又誇我了

 

主廚:eken , very beautiful,you really did good job!

我又愣了一下..........真尷尬   我還是說一下好了....

我:please don't say that.

 

主廚眉頭一皺.........

 

我:beacause that is my job, I have responsibility for my job.

 

主廚:nonono....you really very good~~

 

我:....你真的有了解我在說什麼嗎............

 

其實主廚真的有比較偏心一點...給我的時數特別長

 

雖然我每周只有工作五天  但 每天時數都7~9小時不一定

depend the restaurent how busy

 

而且很矛盾的是.....他們兩個法國人每天都吵著要回家睡覺...叫我快點...

 

但又同時哀叫時數不多

 

明明主廚給我們的扣打是到一點

 

但他們都想趕在12點前回家

 

我覺得真是很奇怪

 

很多人一直對我說 法國人很愛抱怨 傲氣 對很多事情都很不滿

 

但我是覺得還好..他們只是爭取他們應有的權利 他們比較喜歡更有生活品質

 

我是很喜歡法國人的  因為他們很優雅  很淑女很紳士 談吐非常讚 充滿著貴族氣息

 

當然一定要除了餐廳那兩個外國人以外

 

大概是這樣~~~總之我很喜歡我們法國朋友們!!!

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    serenty 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()